Plug&Pay koppelen met Huddle

Maak na elke bestelling in Plug&Pay een gebruiker aan in Huddle

Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Met deze koppeling tussen Huddle en Plug&Pay kun je het volgende:

  • Een gebruiker aanmaken in Huddle na een bestelling van een product en een toegangsniveau toekennen

  • Een toegangsniveau verwijderen bij een gebruiker nadat het abonnement in Plug&Pay op inactief is gezet

Dat scheelt een hoop werk! 

Als gebruikers nog niet lid waren van jouw Huddle, krijgen ze een e-mail met daarin de inloggegevens. Als ze al lid waren van jouw Huddle, wordt de toegang toegevoegd aan het bestaande account.

Let op: deze koppeling is alleen mogelijk met Huddle Premium of Ultimate.

Gebruik je Huddle Lite? Lees dan deze handleiding.

De Huddle plugin activeren

Om de Huddle-plugin in Plug&Pay te activeren, ga je in je account naar Instellingen > Plugins. Hier zie je een blokje met 'Huddle' staan en klik je op 'Aanpassen'.

Jouw API-token aanmaken en invullen

Vervolgens krijg je een scherm waar je jouw API-token van Huddle zult moeten invullen.

Deze maak je aan in Huddle. In Huddle ga je naar Instellingen > Integraties:

In het volgende scherm zie je het blokje Developers staan. Hier klik je op:

In dit scherm kun je een API-key aanmaken voor Plug&Pay. Als je een API-key aanmaakt, wordt deze maar één keer getoond. Zorg dus dat je deze gelijk kopieert en plakt in Plug&Pay!

Regels toevoegen aan het product

Als je de API-key hebt geplakt in Plug&Pay, is de koppeling gelukt! Je kunt nu per product regels instellen. Met een regel bij het product, bepaal je wat er in Huddle gebeurt als iemand dit product koopt.

Ga bij de instellingen van je product naar het kopje Koppelingen.


Met de blauwe knop kan je een regel toevoegen. Bij een eenmalige betaling zal je twee trigger kunnen kiezen, bij een abonnement kun je kiezen uit vier verschillende triggers.

  1. Bestelling aangemaakt: deze wordt aangeroepen zodra een bestelling wordt aangemaakt

  2. Bestelling betaald: deze wordt aangeroepen zodra een bestelling wordt betaald. Dit is relevant bij one-click upsells en/of andere incasso's: die worden later betaald dan dat de bestelling wordt aangemaakt.

  3. Abonnement geëindigd: deze regel wordt aangeroepen wanneer het abonnement op inactief staat.

  4. Abonnement stopgezet: deze wordt aangeroepen op het moment dat het abonnement wordt geannuleerd. Het abonnement is nog wel actief, maar zal komen te verlopen bij de eerstvolgende incassodatum.

Vervolgens selecteer je bij actie Huddle, en kies je voor het toekennen van een toegangsniveau, of het verwijderen van een toegangsniveau indien je een abonnement verkoopt. De toegangsniveaus die je hier ziet staan zijn alle toegangsniveaus die in jouw Huddle zitten! Je kunt meerdere toegangsniveaus selecteren en opslaan.

Als je hebt opgeslagen, zie je in het overzicht welke acties er gebeuren zodra iemand dit product aanschaft. In onderstaand voorbeeld, wordt dus het toegangsniveau 'Membership goud' toegevoegd zodra er een bestelling wordt aangemaakt. Zodra het abonnement op inactief komt te staan, zal het ingestelde toegangsniveau afgenomen worden.

Meer hoef je niet te doen! Zodra iemand dit product koopt, wordt er een gebruiker aangemaakt in Huddle met dit toegangsniveau en krijgt jouw klant automatisch de welkomstmail.

📧 De welkomstmail van Huddle wordt alleen verzonden naar nieuwe gebruikers. Bij een tweede aankoop wordt de mail niet nogmaals verzonden.

Was dit een antwoord op uw vraag?