In Phoenix kun je heel gemakkelijk een overzicht tonen van je FAQ (veelgestelde vragen). Dit is ideaal op je salespagina. Je kunt een overzicht van de vragen tonen, maar ook genoemde bezwaren alvast onderuit halen.

Omdat de antwoorden op de veelgestelde vragen niet direct getoond worden, blijft het compact op de pagina. Bezoekers moeten klikken op de vraag, waarna het antwoord uitklapt.

Zo ziet een FAQ eruit op een pagina:

Inhoudsopgave:

1: Nieuwe FAQ list maken

2: Vragen en antwoorden toevoegen aan jouw FAQ

3: FAQ op een Pages pagina zetten

Nieuwe FAQ list maken

Wil je een nieuwe lijst maken waarin jouw veelgestelde vragen onder elkaar getoond worden? Ga dan naar Content > FAQ Lists. 

Klik op 'Create new FAQ list' om een nieuwe aan te maken:

Vragen en antwoorden toevoegen aan jouw FAQ

Na het aanmaken van je FAQ list, kom je in een scherm waarin je een invulveld ziet onder Question en Answer. Onder Question vul je de vraag in, onder Answer jouw antwoord. Vervolgens klik je op Add new item.

Als je deze veelgestelde vragen hebt ingevuld, komen ze onder de invulvelden te staan! 

Met de pijltjes kun je de volgorde van de vragen en antwoorden veranderen:

FAQ op een Pages pagina zetten

Je hebt nu een FAQ list aangemaakt en je veelgestelde vragen en de antwoorden daarin ingevuld. Dan is het nu tijd om deze veelgestelde vragen op jouw pagina te tonen!

Shortcode van de FAQ list

Elke FAQ list heeft een shortcode. Deze vind je terug in het overzicht en als je de FAQ list bewerkt:

Kopieer deze shortcode en plak deze als tekst in een content unit in Phoenix!

Als je je Phoenix-pagina bewerkt, zie je de shortcode staan in tekst. In de live versie van je pagina wordt de FAQ getoond!

De versie in de browser:

De versie op de live pagina:

Heb je het antwoord gevonden?