In Phoenix kun je heel gemakkelijk een overzicht tonen van je FAQ (veelgestelde vragen). Je kunt een overzicht van de vragen tonen, maar ook genoemde bezwaren alvast onderuit halen. Dit is ideaal op je salespagina.

Inhoud:

1: Nieuwe FAQ list maken

2: Vragen en antwoorden toevoegen aan jouw FAQ

3: FAQ op je pagina zetten

1. Nieuwe FAQ list maken

Ga dan naar Content > FAQ Lists > '+ New FAQ list' om een nieuw FAQ overzicht aan te maken:

2. Vragen en antwoorden toevoegen aan jouw FAQ

Na het aanmaken van je FAQ list, kom je in een scherm waarin je de invulvelden ziet onder Question en Answer.

Onder Question vul je de vraag in, onder Answer jouw antwoord. Vervolgens klik je op +Add om deze toe te voegen aan de lijst.

Als je deze veelgestelde vragen hebt ingevuld, komen ze onder de invulvelden te staan! Doe dit met alle vragen die je op deze lijst wilt hebben.
Met het = teken voor de vraag kun je de vraag verslepen naar een andere plek om de volgorde aan te passen.

3. FAQ op je pagina zetten

Je hebt nu een FAQ list aangemaakt en je veelgestelde vragen en de antwoorden ingevuld. Dan is het nu tijd om dit overzicht op jouw pagina te tonen!

Kopieer de Shortcode van de FAQ list

Elke FAQ list heeft een shortcode. Deze kun je op 2 plekken vinden.

  1. In het FAQ overzicht

  2. In de FAQ lijst zelf

Klik op 1 van de 2 plekken op de shortcode om deze te kopiëren.

Plak de shortcode op jouw Pagina

Open de pagina in het dashboard waar je de FAQ wilt plaatsen. Voeg een tekstvak toe aan de pagina. Bijvoorbeeld een Pure content unit of half pure content unit.

Plak de Shortcode als tekst in het tekstvak. Op je Phoenix-pagina zie je de shortcode staan als tekst. In de live versie van je pagina wordt de FAQ getoond!

De versie in de builder:

De versie op de live pagina:


Omdat de antwoorden op de veelgestelde vragen niet direct getoond worden, blijft het compact op de pagina. Bezoekers moeten klikken op de vraag, waarna het antwoord uitklapt.



Heb je het antwoord gevonden?