Eén van de beste manieren om conversie te stimuleren is om te gaan werken met schaarste. Bijvoorbeeld schaarste in het aantal beschikbare plekken voor je webinar, of schaarste in het aantal uren dat je nog een bepaalde aanbieding kan claimen.

Dit laatste hebben wij heel makkelijk voor je gemaakt door te gaan werken met een countdown. Deze countdown plaats je op je pagina, waardoor mensen het aantal uren of minuten zelf zien aflopen.

Inhoudsopgave:

Een countdown toevoegen aan je pagina

Als je je pagina aan het bewerken bent, kun je een nieuwe unit toevoegen onder de categorie Countdown. Hier staan alle mogelijke units met countdowns erin!

Als je de unit hebt toegevoegd, kun je op de unit klikken om de instellingen ervan te bewerken. Je hebt twee opties voor het aftellen: aftellen naar datum en aftellen vanaf aankomst gebruiker.

Aftellen naar datum

Als je aftellen naar datum kiest, kun je een specifieke datum en tijd invullen. De countdown loopt voor iedereen die de pagina opent af naar dit moment.

Aftellen vanaf aankomst gebruiker

Als je kiest voor aftellen vanaf aankomst gebruiker, kun je het aantal uren invullen. Deze afteller gaat specifiek voor elke losse bezoeker aftellen.

Als ik de pagina vandaag om 20:00 open en de instelling staat op 1 uur aftellen, verloopt voor mij om 21:00 deze pagina. Maar als jij de pagina morgenochtend om 7:58 opent, verloopt voor jou morgen de afteller om 8:58.

Dit kun je goed gebruiken als je werkt met terugkerende acties in automatiseringen: vanaf een mail kun je bijvoorbeeld naar een pagina verwijzen met zo'n afteller. Iedereen die vanaf de mail de pagina opent, heeft een 'eigen' afteller zonder dat je de pagina hoeft aan te passen.

Bezoeker doorverwijzen na afloop van de afteller

In beide gevallen kun je de bezoeker doorverwijzen naar een pagina als de afteller is afgelopen. Als de teller op 0 staat, worden mensen naar die pagina doorgestuurd. Je kunt bijvoorbeeld een pagina maken waarop staat 'Jammer! Je hebt de aanbieding gemist.'

Heb je het antwoord gevonden?