Kun je jouw artikel het beste plaatsen in het content canon, of als blogpost?

Binnen Phoenix heb je een blog en een content canon. Maar wat is nou precies het verschil? En welke content moet je waar neerzetten?

Het content canon

Het content canon kun je zien als de Wikipedia van jouw niche. Het is een kennisbank vol met standaardinformatie die belangrijk is voor jouw doelgroep. 

Het content canon zet je niet pontificaal op je website, het is juist iets meer verstopt. Via deze artikelen komen namelijk de bezoekers via Google op je website. Vanuit de content canon artikelen kun je vervolgens de bezoekers laten gaan naar de verkooppagina's, bijvoorbeeld met een pop-up.

Het content canon van IMU staat bijvoorbeeld in de footer. Hier vind je een volledige online marketing kennisbank!

De blog

Terwijl je de artikelen uit je content canon een beetje verstopt op je website, wil je je blogs juist laten zien!

In je blogs deel je de meest relevante informatie op dit moment, de informatie waarvan je wil dat iedereen dit leest! Denk hierbij aan updates, trends, lijstjes, snackable content. Deze informatie moet ook interessant zijn voor mensen die al vaker op je website zijn gekomen! 

Zoals je kunt zien zijn de blogs bij IMU wel prominent op de homepagina te vinden:

Het verschil

Kortom: het content canon is de kennisbank, de blog is voor relevante artikelen die iedereen moet lezen, ook je terugkerende bezoekers!

Om het nog met een voorbeeld duidelijk te maken: op imu.nl staat erg veel informatie over SEO in de kennisbank. Maar de SEO trends 2019 is een aparte blogpost!

Meer informatie?

Wil je meer informatie over het verschil en zien hoe je het content canon aanmaakt? Bekijk dan deze video van Martijn:

Verder met de content canon en blog?

Maak bijvoorbeeld een nieuwe blogpost aan of voeg categorieën toe aan je content canon!

Heb je het antwoord gevonden?