Welkom bij Huddle! :D

In deze handleiding leggen we uit hoe je kunt beginnen met je Huddle community en welke onderdelen noodzakelijk zijn om gelijk van start te gaan.

Een tip vooraf!

Wij raden aan om Google Chrome te gebruiken voor het beheer van jouw Huddle!

Google Chrome kun je hier downloaden.

Inloggen op je Huddle

Als je net een nieuwe Huddle licentie hebt aangeschaft, ontvang je een e-mail met daarin een link om je Huddle aan te maken. 

In dit proces van het aanmaken van je Huddle, kies je ook de URL voor jouw community. Dit is in het begin een subdomein van thehuddle.nl. 

Bijvoorbeeld: mijn Huddle is maartjetest.thehuddle.nl. Later kun je een eigen domein kiezen!

Om in te loggen, kun je gaan naar de URL die jij gekozen hebt voor jouw Huddle /login. Als ik wil inloggen op maartjetest.thehuddle.nl, ga ik dus naar maartjetest.thehuddle.nl/login.

Gebruik de gegevens die je hebt gekozen bij het aanmaken van jouw Huddle, en je bent ingelogd!

Naar de beheeromgeving gaan

Als admin van deze Huddle, heb je toegang tot de beheeromgeving. Dit is de omgeving waar je alle instellingen kunt aanpassen van jouw Huddle. Je komt hier door naar het hamburgermenu rechtsboven te gaan en te klikken op ‘beheer’.

De instellingen in de beheeromgeving

Als je op beheer hebt geklikt, kom je op de plek waar je alle instellingen van jouw Huddle kunt aanpassen. Je kunt direct naar Instellingen om de belangrijkste instellingen van jouw Huddle in te vullen.

Vul onder algemene info de belangrijke informatie van jouw Huddle in, bijvoorbeeld de naam van jouw community!

Design


Onder design stel je het uiterlijk van je community in. Belangrijk hier is dat je de keuze kunt maken van een theme. 

We hebben twee thema’s voor Huddle: Traditional Forum en Social Network. Beide thema’s hebben een ander uiterlijk en andere functies. Hier kun je een keuze maken voor het theme, of het theme alleen uitproberen.

Hier kun je ook het uiterlijk van je inlogpagina kiezen en een homepage header instellen. De homepage header wordt op de homepage bovenaan jouw Huddle getoond.

> Lees hier meer over het design van jouw Huddle

Boards

Bij boards kun je een board in de community aanmaken. Een board is een onderdeel in Huddle waar jij en je leden berichten kunnen plaatsen en op elkaar kunnen reageren. 

Als je net begint met Huddle, heb je alleen het board ‘Nieuws’. Hier kun je verschillende boards maken, bijvoorbeeld ‘Stel je voor’, een plek waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen. Deze boards hebben wij bijvoorbeeld in onze ledensite:

Bij Community in de beheeromgeving kun je een board aanmaken.

Je kunt een naam en omschrijving invullen. Ook kun je het boardtype kiezen. In een standaard board kunnen berichten worden geplaatst. Bij een moodboard ligt de focus op afbeeldingen, als een soort fotomuur.

Gebruikers

Bij het kopje ‘gebruikers’ vind je een lijst van alle gebruikers die momenteel in jouw Huddle zitten. Hier kun je gebruikers bewerken, toevoegen en verwijderen!

Heb je meerdere gebruikers die je wil toevoegen? Dan kun je een .csv bestand uploaden.

Bij het aanmaken van gebruikers kun je kiezen welke gebruikersrol deze gebruiker heeft. Een admin heeft toegang tot de beheeromgeving, een moderator kan alle topics bewerken, sluiten en verwijderen. Een user heeft geen extra rechten.

Als je een gebruiker aanmaakt, kun je ook aanvinken dat een gebruiker de inloggegevens toegestuurd krijgt. De gebruiker krijgt dan een mail met daarin de informatie om in te loggen.

> Lees meer over gebruikers in Huddle

Ga verder met het inrichten van jouw Huddle

Wil je verder met het maken van trainingen (e-learning)? Bekijk dan onze handleidingen onder Membership en content.

Wil je meer weten over het toevoegen of zelf laten registeren van leden? Bekijk onze handleidingen onder Leden toevoegen.

Wil je weten hoe je Huddle kunt koppelen, bijvoorbeeld aan een betaalsysteem zoals Plug&Pay? Bekijk dan de informatie onder “Koppelingen”.

Heeft u het antwoord gevonden?