Mocht jij je domeinnaam van je Huddle willen aanpassen, dan ben je hier aan het juiste adres voor alle uitleg hoe je dit toepast!

Standaard staat jouw Huddle op een subdomein van ons (thehuddle.nl). Je kunt je Huddle ook op je eigen domeinnaam zetten. Hiervoor moet je de DNS-gegevens van jouw domeinnaam aanpassen.

Jouw Huddle op je nieuwe domeinnaam zetten

Ga in je beheeromgeving naar Instellingen > Domeinnaam.

In het volgende scherm kun je kiezen of wij je domein voor je omzetten of dat je dit zelf wil doen. Als je het zelf wil doen, dan kun je doorgaan met onderstaande stappe😃.

In het volgende scherm kun je de domeinnaam invullen en op bevestigen klikken om jouw Huddle op de goede domeinnaam te zetten!

DNS-instellingen aanpassen

In deze stap ga je bij de provider van je domeinnaam aangeven welk (sub)domein je gaat gebruiken voor je Huddle.

Bij de meeste providers kun je inloggen en de DNS instellingen zelf wijzigen. Is hier geen optie voor, of wil/kan je dit niet zelf, dan kun je contact opnemen met je domeinnaam provider zodat zij dit voor je kunnen doen.

De volgende records moeten worden aangepast:

  • Maak een A-record aan die verwijst naar 136.144.145.120

  • Verwijder de AAAA-records voor het domein waar jij je Huddle op wil

Huddle op hoofddomein?

Wil je je Huddle op je hoofddomein hebben (dus jouwdomeinnaam.nl)? Dan moet je zowel een A-record aanmaken voor de domeinnaam zonder www (jouwdomeinnaam.nl) als jouw domeinnaam met www ervoor (www.jouwdomeinnaam.nl).

Heb je je DNS-records aangepast?

Het kan even duren voordat DNS-records aangepast zijn. Als de DNS-instellingen zijn verwerkt, zie je een 'Deze Huddle is nog beschikbaar' melding als je naar jouw domein gaat.

Je domein valideren Huddle

De laatste stap is dat jij je domein activeert in Huddle. Indien je domein is gevalideerd, dan zie je onder geactiveerd een schuifje staan. Zet het schuifje om en dan ga je live met je nieuwe domeinnaam 🥳.

Mocht na 24 uur hier geen schuifje staan, check dan nogmaals of je alle settings goed hebt doorgevoerd bij je domeinbeheerder. Staan de settings goed, neem dan contact op met de support 💬.

Heb je het antwoord gevonden?