Als je een community hebt, is het altijd de uitdaging om mensen zo veel mogelijk bij je community betrokken te houden. Je wil natuurlijk dat mensen blijven inloggen én actief blijven reageren en liken in jouw community. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen de weg naar jouw community weer weten te vinden nadat ze zijn uitgelogd? Via de Digest bijvoorbeeld!

Digest

Met de functie digest kun je jouw Huddle-leden een overzicht sturen van wat er in jouw community is gebeurd de afgelopen tijd. Via de mail zien zij dus precies wat ze allemaal hebben gemist, waardoor de kans groot is dat ze verder willen lezen en weer naar jouw Huddle gaan!

Jouw digest aanzetten

De functie vind je onder Community > Digest:

Aan de bovenkant kun je het schuifje bij Zet e-maildigest aan omzetten.

Instellingen

Je kunt onder Instellingen kiezen of je de digest elke week of elke maand wil sturen. Daaronder kun je de datum en tijd van de eerste keer kiezen. Je kunt het onderwerp van de mail aanpassen.

Daaronder zie je nog een paar opties: je kunt het automatisch verzenden aanzetten. Dat raden we zeker aan!

Mocht de digest alleen relevant zijn voor admins, dan kun je instellen dat hij alleen naar admins wordt verzonden.

Daarnaast kun je ook ervoor kiezen om lopende challenges en het leaderboard in de mail te tonen. Als je ziet dat je nog net wat punten mist om bovenaan in het leaderboard te komen, zorg er dan voor dat je nog wat extra berichten plaatst ;-).

Let op: De digest wordt alleen verstuurd als er in de periode daarvoor minimaal drie nieuwe berichten zijn geplaatst. Is jouw community een week niet zo actief geweest en heb je minder dan 3 nieuwe berichten? Dan wordt de digest niet gestuurd.

Heb je het antwoord gevonden?