Breng je community in actie door boards aan te maken waar jij en je users topics kunnen aanmaken!

Wat is een board?

Met een board in Huddle kun je jouw community verdelen in onderwerpen. Zo kunnen mensen topics (berichten) over verschillende onderwerpen plaatsen op de juiste plek. De boards van jouw Huddle staan aan de linkerkant in jouw Huddle. Op leden.imu.nl hebben we bijvoorbeeld deze:

Video: voeg een board toe

Wil je een video zien van hoe je een board toevoegt? Bekijk dan deze:

Een board toevoegen

Om een board toe te voegen, ga je in de beheeromgeving naar Community > Boards. Hier zie je het overzicht van al jouw boards. Klik hier op Board toevoegen

Vervolgens zie je de instellingen van het board. Je ziet de naam, slug, omschrijving en Salespage URL. De URL van de salespage wordt gebruikt als je het board met een level afsluit voor gebruikers. Gebruikers die geen toegang hebben tot dit board, worden doorgestuurd naar de Salespage URL.

De Metadata kun je hier ook invullen, dit wordt gebruikt in zoekmachine.

Vervolgens kun je ook de zichtbaarheid instellen. Je kunt aangeven of dit board zichtbaar is op de homepage van jouw Huddle. Ook kun je aangeven of het een gesloten board is. Bij gesloten boards kunnen alleen moderators en admins een berichtje plaatsen.

Bij Levels kun je aangeven of dit board afgesloten moet worden met een level. Als je het board afsluit met een level, hebben alleen mensen met dat level toegang tot dit board.

Heb je alle instellingen ingevuld en het opgeslagen? Klik op Bekijk board om jouw board in de community te zien.

Als je weer terug gaat naar je overzicht van boards, kun je ook nog klikken op de 3 puntjes rechts naast de titel van het board. Hier kan je bij de settings van het board komen, het board verwijderen of een subboard toevoegen.

Indien je naast het board op het uitklap menu (pijltje naar beneden) klikt, krijg je een overview van de subboards te zien. Indien je klikt op een subboard dan kun je ook apart voor dit subboard de general info, het design en de levels aanpassen.

Wanneer gebruik je een groep en wanneer plaats je een board in je community?

Boards zien mensen gelijk op de voorgrond in het overzicht van je community. Daar maak je boards aan met de verschillende onderwerpen waar jouw Huddle over gaat.

Je kunt levels koppelen aan boards, zodat bepaalde mensen wel/geen toegang hebben tot deze boards. Indien een user dus een level bezit dat hoort bij het board, dan heeft hij automatisch toegang tot dit board. Denk bijvoorbeeld aan een 'Stel je voor board'. Idealiter krijgt ieder lid de kans om zich hierin voor te stellen.

In de boards worden topics geplaatst door admins en users. Dit onderdeel kun je eigenlijk zien als een soort forum.

In de groepen moeten leden worden uitgenodigd of zelf een verzoek indienen om lid te worden. Je kunt daar mensen voor uitnodigen als beheerder. Ook kun je er voor kiezen dat mensen zelf bepaalde groepen kunnen aanmaken. Het onderdeel groepen is meer gericht op specifieke gebruikersgroepen.

Indien je dus een onderdeel wil aanmaken in je community, zul je zelf moeten afwegen of een groep of board het beste erbij past. Mocht je er niet uitkomen, trek gerust even aan de bel bij Support 🛎 . Dan denken wij graag met je mee !

Heb je het antwoord gevonden?