Het kan wel eens voorkomen dat klanten van gedachten veranderen. Voor jou is het immers belangrijk om zo flexibel mogelijk te zijn. Gelukkig kan dit met Plug&Pay heel makkelijk! Op deze pagina leer je hoe je een abonnement van een bestaande klant aanpast. 📖

Inhoudsopgave

Wanneer pas ik een abonnement aan?

Een abonnement aanpassen kan op verschillende momenten voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een klant wilt graag een adres wijzigen naar aanleiding van een verhuizing.

  • Een klant wilt graag veranderen van maand- naar jaarabonnement.

  • Je wilt een prijs van een specifiek abonnement aanpassen voor de klant.

Voor zowel jouw eigen administratie als die van jouw klanten is het belangrijk om een goed overzicht te hebben en deze wijzigingen in de gegevens goed te hebben staan.

Hoe pas ik een abonnement aan?

Het aanpassen van een abonnement kunnen jou klanten zelf niet doen. Dit is een handeling die alleen jij als beheerder kan doen.

Om een abonnement aan te passen ga je via de admin op Plug&Pay naar 'Abonnementen'.

Hier vind je dan een lijst met alle lopende abonnementen voor jouw bedrijf.

Met de filterfunctie rechts in het dashboard bij je abonnementen, navigeer je door deze lijst met lopende abonnementen. Zo kan je betreffende klant op te zoeken.

Hier kan je abonnementen opzoeken aan de hand van een naam, abonnementnummer of e-mailadres.

Om inzicht te krijgen in de gegevens van het abonnement dat je hebt opgezocht klik je op het abonnementnummer. Hier vind je alle gegevens over de klanten waarvan je het abonnement wil aanpassen.

Hier kan je de algemene klantgegevens aanpassen, incassodatum wijzigen, betaalgegevens wijzigen, de inhoud van het huidige abonnement aanpassen en de bestelling en waar het abonnement aan is gekoppeld inzien.

Klantgegevens aanpassen

De gegevens van jouw klanten pas je aan onder het vakje klantgegevens. Heel handig als je bijvoorbeeld een adreswijziging moet doorvoeren.

Incassodatum wijzigen of abonnement deactiveren

Bij 'Abonnement actief' (zie ook onderstaand screenshot), geef je aan wat de status is van het abonnement. Hier kan je het abonnement bijvoorbeeld deactiveren.

Wil je een abonnement op een specifieke einddatum laten eindigen? Dit kan je instellen via 'Deactiveren vanaf'. Onder 'volgende incasso op' zie je wanneer het eerstvolgende incassomoment plaatsvindt. Hier kan je het incassomoment verplaatsen.

Betaalgegevens wijzigen

Wijzigingen in de betaalgegevens pas je aan onder het kopje 'Betaalgegevens'. Bijvoorbeeld als je het rekeningnummer van de klant wilt wijzigen:

Inhoud abonnement aanpassen

Bij 'Inhoud abonnement' pas je het type abonnement aan. Denk hierbij aan een overstap van een maandabonnement naar een jaarabonnement of een ander soort abonnement. Klik op inhoud wijzigen om het volgende tabje te openen en hier wijzigingen aan te brengen.

Bestellingen bij een abonnement inzien

Tot slot vind je in het onderste vakje verdere informatie over de bestelling en de bijbehorende facturen. Klik op het factuurnummer om te navigeren naar de factuur.

Zo heb jij al je administratie altijd in eigen handen en zijn je klantgegevens altijd up-to date!

Mocht je hier niet uitkomen dan staan we altijd klaar om je hier doorheen te helpen :-) Laat gerust je vraag achter in onze chatbox die je rechts onderaan de pagina vindt!

Heb je het antwoord gevonden?