Ai, iemand wilt bij je opzeggen.

Afscheid nemen is nooit leuk, of misschien in dit geval juist wel. ๐Ÿ˜…

Wat te doen als iemand opzegt? In deze handleiding lees je precies welke stappen je moet zetten om een abonnement correct op te zeggen. ๐Ÿ“‘

Kan een klant het abonnement zelf opzeggen?

Een klant kan zijn of haar abonnement niet zelf opzeggen. Hiervoor moet er altijd eerst contact worden opgenomen met jou, de shop-eigenaar. Dit doen we bewust, zodat jij altijd aan het roer staat wat betreft je abonnementenbeheer.

Wellicht kan je iemand nog binnenhouden zodra je in contact staat met jouw klant. Alles om de retentie zo laag mogelijk te houden ๐Ÿ“ˆ

Kortom, klanten dienen dus eerst bij jou (per mail) aan te geven dat ze het abonnement willen stopzetten.

Wat moet ik doen als een klant wilt opzeggen?

Om een opzegging te verwerken, ga je als eerste naar Dashboard > Abonnementen. Zoek het desbetreffende abonnement erbij van de klant en selecteer deze.

Je ziet nu een scherm met alle instellingen van het abonnement. Om een abonnement te deactiveren klik je onder 'deactiveren vanaf' op de knop 'datum invullen' bij het abonnement:

Als je daarop klikt, verschijnt de tekst 'eindige huidige periode' in het blauw. Als je daarop klikt wordt het abonnement automatisch gedeactiveerd na de betaalde huidige periode! Er wordt dus geen extra periode meer geรฏncasseerd en het abonnement loopt standaard af. :-)

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om hier zelf een datum in te vullen. Dat is helemaal aan jou!

Is het abonnement gekoppeld aan een account in Huddle?

Yes, dit kan je instellen :) Je kan in Plug&Pay gemakkelijk automatiseren dat het account van de klant na opzegging geen toegang meer heeft tot je producten in Huddle. ๐Ÿ‘

Je kan in Plug&Pay namelijk een webhook instellen die ervoor zorgt dat de toegang tot je Huddle automatisch ontzegd wordt nadat een abonnement is gedeactiveerd. Hier lees je hoe dat precies werkt: Handleiding koppelen Plug&Pay & Huddle.

Vragen over het opzeggen van een abonnement?

No worries! We helpen je graag en vinden het altijd gezellig als je even in onze inbox komt hangen ๐Ÿ˜ Chatballonnetje rechtsonder. Zien we je daar? :)

Heb je het antwoord gevonden?