Het kan voorkomen dat je op een later moment besluit om de prijs van je product aan te passen. Ik kan me voorstellen dat je dan misschien denkt: Wat gebeurt er met mijn klanten die al een abonnement hebben?

Ik verlos je graag met het antwoord 😄

Als je de prijs van een product aanpast, dan geldt dit alleen voor nieuwe abonnementen. Je kan dus zonder problemen een prijs verhogen of verlagen zonder dat bestaande klanten daar last van hebben. Wel zo makkelijk

Je ziet deze melding ook verschijnen als je de productprijs wilt aanpassen via Dashboard > Product > Product bewerken > Prijzen.

Maar wat als ik de prijs wil aanpassen van een bestaand abonnement?

Als je de prijs van een bestaand abonnement wilt aanpassen, dan dien je dit individueel per abonnement te doen. In deze handleiding lees je hoe je een bestaand abonnement aanpast.

Let op ❗ Een kleine disclaimer. Zorg ervoor dat je een prijsverandering voor een bestaande klant altijd goed in overleg doet met je klant. Zo voorkom je vervelende situaties. 😃

Veel succes met je prijsbeleid!

Heb je het antwoord gevonden?