Huddle: Evenementen aanmaken

Werken met Events binnen jouw Huddle

Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan een week geleden bijgewerkt

In Huddle kan je werken met Evenementen!
Wil jij bijvoorbeeld een webinar organiseren voor jouw cursisten? πŸ’»

Of misschien wil jij wel een vriendendag plannen voor al jouw trouwe leden? πŸ‘¨β€πŸ‘§β€πŸ‘¦

Werken met events is dΓ© manier om meer reuring in jouw Huddle te creΓ«ren en om mensen betrokken te houden.

In deze handleiding leer je van A tot Z hoe jij met evenementen kan werken in jouw Huddle. πŸ“–

Let op ❗ Hierbij een kleine disclaimer:
De evenementenmodule werkt enkel voor het 'Social Network' Thema. Werk jij nog met het thema 'Traditional Forum'? Dan is deze functie helaas niet beschikbaar. Mocht je dus alsnog gebruik willen maken van deze nieuwe functie, dan is dit een mooi moment om te switchen naar het 'Social Network' thema. Van thema wisselen doe je via Beheer > Design > Thema.

1. Evenementenmodule activeren voor jouw Huddle

Om Evenementen te activeren voor jouw Huddle ga je naar Beheer > Instellingen > Optionele Functies

Je kan vervolgens hier kiezen om de evenementenmodule in te schakelen:

De evenementenmodule is geactiveerd. Je kan nu aan de slag met het aanmaken van eigen events. Je kan de evenementen terugvinden in je Admin onder Community > Evenementen

2. Een nieuw evenement aanmaken

Als je Evenementen hebt ingeschakeld, kan je een nieuw evenement aanmaken. Ga via je Admin naar Community > Evenementen en klik op Nieuw evenement aanmaken:

Je komt nu op je evenementenpagina uit. Hier zie je geplande events staan, events die al geweest zijn, de kalender en ook de knop om een nieuw evenement toe te voegen:

Zodra je een evenement toevoegt kan je alle basis info voor dat evenement invullen:

Zodra je alles naar wens hebt ingevuld, klik je op Nieuw Evenement en kan je vervolgens de uitgebreide instellingen invullen. Waaronder de omschrijving, zichtbaarheidsinstellingen, betalingsmogelijkheden en membershiplevels:

3. Een level koppelen aan een evenement

Als je een nieuw evenement aanmaakt of een evenement bewerkt, dan zie je in de rechterkolom de optie om de toegangslevels van een evenement te beheren.

Let op ❗ Je kan alleen een level toevoegen aan je evenement als jouw evenement op PrivΓ© staat (en dus niet op openbaar)

Hier kan je een level kiezen die je kan koppelen aan het evenement, zodat alleen mensen met het juiste toegangslevel zich kunnen aanmelden voor het evenement!

4. Een betaald evenement opzetten

Indien je een evenement alleen beschikbaar wilt maken tegen betaling, dien je dit in de instellingen van het evenement aan te geven. Je kan hier aangeven of een evenement gratis is of betaald. Indien een evenement betaald is, dien je dus ook een salespage URL in te voegen:

Indien je een automatische koppeling wilt maken tussen het evenement en de betaling, dien je het evenement aan een level te koppelen. Dit level dien je dan weer te koppelen aan de betaling.

Werk je met Plug&Pay? Dan kan dit makkelijk ingesteld worden met behulp van deze handleiding: Plug&Pay koppelen met Huddle

5. Deelnemers toevoegen aan een evenement

Bij het opzetten van een nieuw evenement kan je instellen of een evenement door iedereen kan worden gezien. Als je het evenement openbaar zet dan kan men zelf aangeven of zij willen deelnemen aan het evenement door op de evenementenpagina op deze knop te klikken:

Anderzijds kan je ook handmatig deelnemers uitnodigen door het evenement te bewerken, naar het tabje Deelnemers te gaan om vervolgens gebruikers uit te nodigen:

Je kan dan gebruikers uitnodigen op basis van gebruikersnaam, of op basis van Level:

6. Een bestaand evenement bewerken

Wil je een bestaand evenement bewerken? Open het evenement en klik vervolgens op 'Bewerken'. Uiteraard kan je hier ook komen via de achterkant van je Huddle (Admin > Community > Evenementen > Evenement bewerken)

Voorbeelden van events

Nu hoor ik je denken: Leuk, zo'n evenementenmodule, maar hoe kan ik dat toepassen in mijn eigen Huddle? We hebben daarom een paar voorbeeldjes voor je op een rij gezet waar je jouw gedachten eens over kan laten rollen:

  • Een webinar, van jezelf of een gastspreker

  • Een live seminar op locatie, speciaal voor jouw leden

  • Een netwerkborrel

  • Een live vriendendag

  • Een livestream

  • Een challenge

  • Een workshop of masterclass

  • Een coachingsessie


Veel plezier met het opzetten van jouw eigen evenement πŸ˜ƒ

Was dit een antwoord op uw vraag?