Alle collecties
Huddle
Huddle: De Huddle-app
HUDDLE: Voor het eerst een nieuw wachtwoord aanmaken voor Huddle
HUDDLE: Voor het eerst een nieuw wachtwoord aanmaken voor Huddle

Uitleg rondom Huddle-update 16-06-2021 voor de nieuwe Huddle-app

Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Sinds 16-06-2021 kan het zo zijn dat je een nieuw wachtwoord moet aanmaken voor Huddle als je opnieuw inlogt.

Waarom moet dit?

We zijn bezig met de nieuwe uitrol van de Huddle app. Het kan zijn dat je met jouw e-mailadres lid bent van meerdere Huddles. Hier had je dan altijd ook meerdere wachtwoorden voor. Met de Huddle-app was dat dan vaak onduidelijk: met welk wachtwoord moet ik nou inloggen? En als ik het wachtwoord reset in de app, kan ik dan nog wel inloggen op de computer met het oude wachtwoord?

Bij de beta test van de nieuwe app (waar we een groep klanten al eerder toegang gegeven hebben tot de nieuwe app), merkten we dat hier veel onduidelijkheid over was. Tegelijkertijd wilden we een privacy-update doen, zodat jouw account(s) in Huddle nog beter beveiligd zijn. Deze twee updates hebben we nu gecombineerd. Zo weet je zeker dat je Huddle-account veilig is én kun je straks met één wachtwoord inloggen in de app.

Wat verandert er precies?

Je hebt (of krijgt) nu één Huddle-wachtwoord. Voorheen als je meerdere Huddles had op hetzelfde e-mailadres, kon je daarbij verschillende wachtwoorden hebben. Nu wordt dat één Huddle-wachtwoord. Datzelfde wachtwoord kun je voor de app gebruiken.

Heb je de oude Huddle-app gebruikt óf heb je inderdaad meerdere Huddles op jouw e-mailadres staan? Als je uitlogt en opnieuw inlogt, zul je een nieuw wachtwoord moeten kiezen.

Een nieuw wachtwoord kiezen

Als iemand een nieuw wachtwoord moet kiezen, gaat diegene door deze flow:

Invullen van e-mailadres

Een lid vult zijn/haar e-mailadres in. Het uiterlijk van dit inlogscherm is veranderd, alleen het e-mailveld is in eerste instantie zichtbaar. Als iemand een e-mailadres invult en op 'volgende stap' klikt, wordt bekeken of diegene een nieuw wachtwoord moet kiezen.

Verificatiecode via de mail

Als er een nieuw wachtwoord gekozen moet worden, wordt er eerst een verificatiecode gestuurd naar de nieuwe gebruiker. Dit is om te verifiëren dat diegene de eigenaar is van dit e-mailadres.

Je ontvangt de e-mail met de verificatiecode van het e-mailadres noreply@huddle-authorizer.com.

Ontvang je de mail niet? Check vooral ook je spamfolder en check of je niet automatische regels in je e-mailbox hebt staan (het komt weleens voor dat daardoor berichten automatisch gearchiveerd worden).

Nieuw wachtwoord kiezen

Vervolgens kies je een nieuw wachtwoord kiezen voor jouw Huddle-account. Dit wachtwoord is dus voor alle Huddles waarmee je geregistreerd bent met dit e-mailadres.

Als je je wachtwoord hebt aangemaakt, word je doorgestuurd naar de Huddle waar je wilde inloggen. Het aangemaakte wachtwoord geldt dus tegelijk voor álle Huddles waar je lid van bent met dit e-mailadres, en de nieuwe Huddle-app :-).

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik als Huddle-eigenaar niet meer het wachtwoord handmatig instellen voor een lid van mij?

Voorheen kon je zelf een wachtwoord instellen en die naar een klant sturen. Dit is nu niet meer mogelijk. Je zou dan namelijk ook direct het wachtwoord van deze klant voor álle Huddles aanpassen. Bovendien is het minder veilig dat jij als Huddle-eigenaar precies de inloggegevens van een klant kunt weten. We snappen dat dat wel makkelijker is, maar voor de veiligheid is het echt beter als een klant zelf zijn/haar wachtwoord kiest.

Ik ontvang mijn verificatiecode niet

Als je de verificatiecode niet ontvangt, check eerst even goed of je 'm niet hebt ontvangen in je spambox, of dat de e-mail misschien gearchiveerd is door een automatische regel in je inbox. Zie je nog geen mail? Stuur onze support even een berichtje (op dit scherm zie je een chatbox rechtsonder in je scherm). Wij kunnen dan voor je checken of deze verificatiecode(s) wel goed verstuurd worden.

Ik maak me zorgen over de veiligheid van mijn account

Dat je een nieuw wachtwoord moet aanmaken, betekent niet gelijk dat jouw huidige wachtwoord niet goed was, of dat je account 'in gevaar' was. Dus no worries :-). Het is een update om het inloggen in de app gemakkelijker te maken en om de privacy nog verder te verbeteren. Maar jouw account is en was altijd goed beveiligd.

Was dit een antwoord op uw vraag?