Wanneer je een nieuwe Huddle account aanmaakt worden de mails die naar je leden worden verstuurd standaard vanuit een no-reply e-mailadres van Huddle verstuurd.
Het kan wel eens voorkomen dat de mails die vanuit dat Huddle e-mailadres worden verstuurd niet aankomen bij jouw leden. Dit kan een hoop oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat enkele leden het Huddle e-mailadres als spam hebben gemarkeerd of het e-mailadres kan door de e-mailprovider van de ontvanger als spam worden gemarkeerd. Dit zorgt ervoor dat de mails alsnog niet aankomen.
Dit is natuurlijk ontzettend vervelend en je wilt er natuurlijk voor zorgen dat je klanten wel altijd op de hoogte blijven van jouw community en mailtjes van je kunnen blijven ontvangen.
Stel je eigen e-mailadres in
Binnen Huddle is het mogelijk om het e-mailadres in te stellen waardoor het no-reply e-mailadres wordt vervangen naar jouw eigen e-mailadres.
Voer bij Beheer > Instellingen > E-mail > E-mailadres een eigen e-mailadres in en klik op bevestigen.
Je krijgt dan op hetzelfde e-mailadres een verificatielink, waarmee je jouw eigen e-mailadres kan bevestigen. Klik vervolgens op 'Bevestig je nieuwe e-mailadres'.
Voeg toe aan je domeinbeheer
Na bevestiging van jouw e-mailadres verschijnen er een aantal records met rode kruisjes. Dit bestaat uit een type TXT, MX en CNAME record.
Je zult deze DNS-records moeten toevoegen aan jouw domeinnaam. Hiermee verifieer je namelijk je domein om mails vanuit te sturen. In onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van hoe dit moet worden doorgevoerd binnen TransIP. Per domeinbeheerder kan dit natuurlijk verschillen. Bij de ene domeinbeheerder dien je de hostname aan te vullen met mg.jouwdomeinnaam.nl en bij andere domeinbeheerder is het alleen mg dat je moet invullen als hostname.
Mocht dit voor jou niet in een keer goed gaan, neem dan contact op met je domeinbeheerder voor wat meer informatie hierover.
Zodra je de aanpassingen in je domeinbeheer hebt opgeslagen, kan dit tot een aantal uren duren voordat de aanpassingen zijn doorgevoerd. Je zult dan inplaats van rode kruisjes, groene vinkjes zien.
Dit betekent dat je e-mail is overgezet van een standaard no-reply e-mailadres van Huddle, naar je eigen e-mailadres.
Let op: Alle e-mails die worden verstuurd naar aanleiding van een een wachtwoord reset of de verificatiecode zullen alsnog vanuit een no-reply Huddle e-mailadres afkomstig zijn. Dit doen we om er zeker van te zijn dat deze e-mails goed naar de gebruiker verzonden worden.
Mocht je er niet uitkomen dan kunnen we bij de support altijd met je meekijken!