Wil je extra informatie vragen aan een klant bij het maken van een aankoop? Dat kan met de Gepersonaliseerde velden π !
Dit is de perfecte oplossing als je bijvoorbeeld:
een event organiseert op meerdere dagen
kleding verkoopt in verschillende maten
verschillende kleuren van een product verkoopt
Kortom: je kan meer gespecificeerde informatie verzamelen bij een aankoop.
βοΈ Let wel dat je het liefst zo min mogelijk informatie vraagt op je checkout.
Elke extra vraag die leads moeten beantwoorden, is een reden om af te haken. Gebruik de gepersonaliseerde velden dus Γ©cht alleen als je extra informatie nodig.
Hoe je deze precies instelt lees je hier π Ik neem je stap voor stap mee!
Gepersonaliseerde velden aanmaken
De instellingen voor de gepersonaliseerde velden maak je bij de product instellingen. Je gaat daarvoor via jouw dashboard naar het kopje Producten. Open een gewenst product en klik daar op het tabje Gepersonaliseerde velden.
Je komt terecht op de plek waar je de instellingen voor de velden kunt maken. Het is mogelijk om maximaal twee gepersonaliseerde velden toe te voegen. De keuze voor twee velden is gemaakt omdat je op een checkout zo min mogelijk extra informatie wil vragen aan de klant omdat dit een negatief effect heeft op de conversie.
We klikken op het Veld toevoegen en er wordt een nieuw scherm geopend. Hier heb je de keuze om te starten met een template of zelf een veld ontwerpen. Indien je de keuze maakt om te starten met een template dan zie je dat er vijf templates beschikbaar zijn gesteld. Waaronder:
Instagram naam
Kleur
Maat
Datum
Persoonlijk bericht
Bij elke template staat kort uitleg gegeven. Zodra je een keuze hebt gemaakt opent het volgende scherm waar je instellingen kan maken.
Indien je kiest voor ontwerp een veld kom je direct terecht bij de instellingen van de velden.
Veld type
Kies het veld type dat overeenkomt met de informatie die je wilt verzamelen. De volgende keuzes kan je maken: Tekst, tekst alinea, dropdown, checkbox, radio button, numeriek, e-mail.Veld naam
Een veld naam dat gemakkelijk voor jou te herkennen is.Publieke veld naam
Deze veld naam zal zichtbaar zijn voor de klant op de checkout en de factuur.Opties
Er zijn in totaal 7 of 10 opties mogelijk, afhankelijk van het veld type.Voorraad
Je kan de keuze maken om de voorraad bij te houden.Max. aantal karakters
Het maximaal aantal karakters dat ingevuld mag worden.βVerplicht veld
Je kan aanvinken of het een verplicht veld is voor de klant of niet.
Als je alles naar wens hebt ingevuld, druk je op Aanmaken en zie je het veld toegevoegd aan de gepersonaliseerde velden. Ik heb voor het voorbeeld gekozen voor het template Product kleur π
Toevoegen van de Gepersonaliseerde velden aan de checkout
De gepersonaliseerde velden worden automatisch toegevoegd aan je checkout. Je kunt de gepersonaliseerde velden uitschakelen door naar Pagina's > Checkout > open de gewenste checkout > Inhoud > Velden te gaan en het gepersonaliseerde veld uit te vinken.
Dit is hoe je veld eruit ziet op de checkout:
βοΈ Als je een product toevoegt als kassakoopje en daarbij gepersonaliseerde velden hebt ingesteld, worden deze niet weergegeven op de checkout.