Oh no! Krijgt jouw lid een foutmelding bij het inloggen? Lees dan in deze handleiding hoe je het kunt oplossen 🤓!

De volgende checks kun je doorlopen indien een user niet kan inloggen:

  1. Logt de user in met de juiste URL?

  2. Wil de user met het juiste e-mailadres inloggen?

  3. Heeft je klant problemen met het wachtwoord?

  4. Heeft je klant problemen met verifiëren van zijn account?

Logt de user in met de juiste URL?

Zorg ervoor dat de klant inlogt via de URL van jouw Huddle. De eigen URL van je Huddle is dus bijvoorbeeld: bedrijfsnaam.thehuddle.nl of bedrijfsnaam.nl (als je een eigen domeinnaam ingesteld hebt)

Bijvoorbeeld: leden.imu.nl is de naam van onze Huddle. Als je hier inlogt en geen account hebt krijg je dus deze foutmelding:

Logt de klant in met het juiste e-mailadres?

Je kunt in je beheeromgeving bij gebruikers zoeken naar de gebruiker en daar zien met welk email adres hij een account heeft in je Huddle. Vaak is het zo dat klanten meerdere e-mailadressen hebben en inloggen met een ander email adres. Dan lukt inloggen uiteraard niet.

Heeft je klant problemen met het wachtwoord?

Krijgt het lid uit je Huddle onderstaande melding te zien?

Dan kan de user zelf klikken op 'wachtwoord vergeten', maar ook jij als admin kan een password reset verzenden vanuit de beheerpagina.

Als je klikt op het kopje E-mails, dan kun je direct inzien of de mail correct is verzonden naar de user.

Heeft je klant problemen met verifiëren?

Als je klant voor de eerste keer in wil loggen in Huddle dient de user een 6-cijferige code in te vullen in Huddle. De user ontvangt daarvan deze mail in zijn inbox:

Je kunt een klant (nogmaals) een verificatiemail sturen door in de beheeromgeving naar de desbetreffende klant te gaan. Je klikt dan op verstuur email verificatie mail:

Je kunt bij het kopje emails terug zien dat deze verstuurd en aangekomen is:

💡 Tip: Wachtwoord onthouden in browser

Vink de checkbox 'onthouden' aan, dan slaat het browser het wachtwoord automatisch voor je op. Vergeet niet dat als jij je wachtwoord gewijzigd hebt, de checkbox weer opnieuw aan te vinken. Anders log je automatisch in met het oude opgeslagen wachtwoord en krijg je bovenstaande error in beeld.

Lukt het nog steeds niet om in te loggen na het checken van bovenstaande punten? Klik dan even rechts onder op het tekstballonnetje en wij helpen je graag verder 🎈!

Heb je het antwoord gevonden?