Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesPhoenixAlgemene instellingen
PHOENIX: Een gebruiker aanmaken/ samenwerking aangaan voor jouw website
PHOENIX: Een gebruiker aanmaken/ samenwerking aangaan voor jouw website

Geef iemand toegang tot jouw Phoenix website of werk samen met een andere Phoenix lid.

Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Wil je iemand anders toegang geven tot jouw website? Bijvoorbeeld omdat je met meer mensen aan de website werkt of een copywriter hebt die blogs voor je schrijft, dan dien je voor deze gebruiker een eigen login aan te maken.

ℹ️ Een gebruiker heeft allèèn toegang tot deze specifieke website. En dus niet tot
jouw gehele account!

Een nieuwe gebruiker aanmaken

Om een nieuwe gebruiker aan te maken ga je naar > instellingen > gebruikers

Vervolgens klik je op de knop + Nieuwe gebruiker

Hier vul je de inloggegevens in van de gebruiker, kies je alvast een wachtwoord (deze is later nog te wijzigen door de gebruiker zelf) en bepaal je welke rol deze gebruiker moet hebben.

De rol bepaald de rechten die deze gebruiker heeft om bepaalde onderdelen aan te passen en/ of te verwijderen. Wil je weten welke rechten aan welke rol toebehoren? In deze handleiding kun je daar meer over lezen: Een rol aanmaken/ aanpassen voor gebruikers van jouw Phoenix website

Vergeet niet het vinkje aan te zetten om de welkomstmail te versturen. De gebruiker krijgt van Phoenix dan een mailtje met de instructies om in te loggen, zodat je dit niet zelf hoeft door te geven.

Ben je klaar met invullen? Klik op de button volgende. De nieuwe gebruiker is ondertussen aangemaakt en jij kunt verder met het compleet maken van het profiel van de gebruiker.

Het profiel van een gebruiker aanmaken/ aanpassen

ℹ️ De gebruikers informatie, socialmedia profielen en foto kunnen ook door de
gebruiker zelf op een later moment nog worden aangevuld of gewijzigd.

Gebruikers informatie

Na het aanmaken van de gebruiker kun je het profiel van de gebruiker verder invullen.

Kies bijvoorbeeld welke slug je wil gebruiken voor de auteurspagina. Deze pagina wordt automatisch voor iedere gebruiker aangemaakt.

Klik na het aanvullen van het profiel op de knop > volgende

Socials

Vul vervolgens indien nodig de socialmedia profielen in van de gebruikers en sla de wijzigen op door op de knop > volgende te klikken.

Afbeelding

Kies als laatste een profielfoto voor de gebruiker. Deze wordt bijvoorbeeld getoond op de auteurpagina en bij de blogs die door deze gebruiker zijn gepubliceerd.

Klik op opslaan om de wijzigingen op de slaan om het profiel te voltooien. Je ziet de nieuwe gebruiker nu in het overzicht erbij staan.

Een Phoenix lid uitnodigen voor een samenwerking

Naast het aanmaken van een nieuwe gebruiker kun je ook een bestaand Phoenix lid uitnodigen voor een samenwerking. Het voordeel hiervan is dat deze dan via zijn eigen sitemanager in jouw site kan inloggen en dus niet de gastenlogin hoeft te gebruiken.

ℹ️ Let op: als je een Phoenix-lid uitnodigt via een samenwerking, heeft deze
standaard de rol van admin en kan dus jouw gehele website bewerken. Dit
kun je aanpassen bij het gebruikersprofiel zoals hierboven toegelicht.

Een een samenwerking aan te gaan ga je in de sitemanager naar het websiteoverzicht

Daar klik je op beheer achter de website waarvoor je een Phoenix lid uit wil nodigen.

Klik vervolgens op de knop + Phoenix lid uitnodigen

Je krijgt dan een scherm waar je het e-mailadres van dit lid moet invullen. Dit moet hetzelfde e-mailadres zijn het e-mailadres dat hij/zij in Phoenix gebruikt!

Na het invullen klik je op Uitnodigen om de samenwerking te voltooien. Het Phoenix lid is nu uitgenodigd om samen aan de website te werken. De samenwerking is pas actief als het lid deze accepteert in zijn/ haar eigen sitemanager!


Kom je er niet uit? Stuur een berichtje naar de support, dan kijken we met je mee!

Was dit een antwoord op uw vraag?