Naar de hoofdinhoud
E-mail instellingen

Instellingen aanpassen voor factuurmails, betaalherinneringen, mislukte incasso's en aankondigingsmails

Bryan Schoenmaker avatar
Geschreven door Bryan Schoenmaker
Meer dan 6 maanden geleden bijgewerkt

Ben je op zoek naar hoe je het verzenden van factuurmails, aankondigingsmails en betaalherinneringen kunt wijzigen? Dan ben je hier op de juiste plek šŸ˜Œ

E-mail instellingen

De instellingen in dit scherm hebben betrekking op de e-mails die naar jouw klanten worden verzonden. Ben je op zoek naar de e-mailnotificaties die jij ontvangt? Die kan je vinden bij Instellingen > Algemeen > Notificaties.


Via Instellingen > E-mail instellingen kom je uit op bovenstaand scherm.


Hier staan 4 checkboxen die je selecteren of de-selecteren. Per checkbox kan je het volgende instellen:

  • Factuurmails voor automatische incasso's uitschakelen: Wanneer je dit vakje selecteert, zullen er geen factuurmails meer worden verzonden bij iedere automatische incasso. Dit kan handig zijn als een klant bijvoorbeeld een termijnbetaling heeft van 12 termijnen, en je niet een factuurmail voor iedere termijn wenst te versturen.
    ā€‹

  • Factuurmails voor nieuwe bestellingen uitschakelen: Wanneer je dit vakje selecteert, worden de orderbevestigingen niet meer verzonden naar je klanten. Indien je de orderbevestiging liever met jouw boekhoudsoftware wil versturen, dan kan je deze checkbox selecteren.
    ā€‹

  • Mails voor betaalherinneringen en mislukte incasso's uitschakelen: Bij het selecteren van deze checkbox zullen er geen betaalherinneringen meer automatisch worden verzonden bij mislukte incasso's en afgebroken orders. Standaard ontvangt de klant een mislukte incasso e-mail wanneer de incasso is mislukt door bijv. een gestorneerde betaling. Ook wordt een betaalherinnering verstuurd binnen 15 minuten nadat de klant op 'Afrekenen' heeft geklikt, maar de transactie niet heeft afgemaakt.
    ā€‹

  • Aankondigingsmail voor automatische incasso's inschakelen: Door deze checkbox te selecteren krijg je de mogelijkheid om een aankondigingsmail voor abonnementen en termijnbetalingen in te schakelen. Deze instelling is handig om aan je klant duidelijk te maken dat er binnenkort een incasso gaat plaatsvinden.
    ā€‹
    Je kan instellen hoeveel dagen van te voren deze mail wordt verzonden voordat de incasso plaatsvindt, voor welke type abonnementen deze mail moet verstuurd worden, dat de eerste incasso na een proefperiode moet worden aangekondigd & dat termijnbetalingen altijd aangekondigd moeten worden.

Eigen e-mailadres instellen

Ben je benieuwd hoe je je eigen e-mailadres kan instellen voor het versturen van al deze verschillende mails? Lees dan deze handleiding āœ‰ļø

Was dit een antwoord op uw vraag?