E-mail instellingen

Instellingen wijzigen voor factuurmails, betaalherinneringen, mislukte incasso's en aankondigingsmails

Bryan Schoenmaker avatar
Geschreven door Bryan Schoenmaker
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Ben je op zoek naar hoe je het verzenden van factuurmails, aankondigingsmails en betaalherinneringen kunt wijzigen? Dan ben je hier op de juiste plek šŸ˜Œ

E-mail instellingen

De instellingen in dit scherm hebben betrekking op de mails die naar jouw klanten worden verzonden. Ben je op zoek naar de e-mailnotificaties die jij ontvangt? Die kan je vinden bij Instellingen > Algemeen > Notificaties.


Via Instellingen > E-mail instellingen kom je uit op bovenstaand scherm.


Hier staan 4 vakjes die je aan- of uit kan vinken. Ik neem je even mee met elke vakje:

  • Factuurmails voor automatische incasso's uitschakelen: Wanneer je dit vakje aanzet, zullen er geen factuurmails meer worden verzonden bij iedere automatische incasso. Dit kan erg handig zijn als een klant bijvoorbeeld een termijnbetaling heeft van 12 termijnen, en niet een factuurmail voor iedere termijn wenst te ontvangen.
    ā€‹

  • Factuurmails voor nieuwe bestellingen uitschakelen: Wanneer je dit vakje aanzet, worden de orderbevestigingen niet meer verzonden naar je klanten. Indien je de orderbevestiging liever met jouw mailingdienst wil regelen, dan zal je dit vakje kunnen aanzetten :)
    ā€‹

  • Mails voor betaalherinneringen en mislukte incasso's uitschakelen: Bij het aanzetten van dit vakje zullen er geen betaalherinneringen meer automatisch worden verzonden bij mislukte incasso's. Standaard ontvangt de klant een betaalherinnering wanneer de incasso is mislukt door bijv. een gestorneerde betaling, maar ook 15 minuten nadat de klant op 'Afrekenen' heeft geklikt en de transactie niet heeft afgemaakt.
    ā€‹

  • Aankondigingsmail voor automatische incasso's inschakelen: Door dit vakje aan te zetten krijg je de mogelijkheid om een aankondigingsmail voor abonnementen en termijnbetalingen in te schakelen. Deze instelling is erg handig om aan je klant duidelijk te maken dat er een incasso binnenkort gaat plaatsvinden.
    ā€‹
    Hierbij heb je de optie om in te stellen hoeveel dagen van te voren deze mail wordt verzonden voordat de incasso plaatsvindt, voor welke type abonnementen deze mail moet gelden, dat de eerste incasso na een proefperiode moet worden aangekondigd & dat termijnbetalingen altijd aangekondigd moeten worden.

Eigen e-mailadres instellen

Ben je benieuwd hoe je je eigen e-mailadres kan instellen voor het versturen van al deze verschillende mails? Lees dan deze handleiding āœ‰ļø

Was dit een antwoord op uw vraag?