Jouw klant is een termijnbetaling aangegaan, maar wil toch in minder termijnen betalen. Of het rekeningnummer is veranderd en moet aangepast worden. In deze handleiding lees je hoe je een bestaande termijnbetaling kunt wijzigen.
Termijnbetaling wijzigen
Selecteer de termijnbetaling die je wil aanpassen via Sales > Termijnbetalingen.
Wil je de incassodatum aanpassen?
Dan kan je via Acties de datum bij 'Volgende betaling op' wijzigen.
Wil je dat er meer of minder incasso's worden uitgevoerd?
Dan kan je via Acties de resterende betalingen wijzigen.
Wil je een termijnbetaling stopzetten van een klant?
Dan kan je via Acties de resterende betalingen op 0 zetten.
Klantgegevens
Wijzigen klantgegevens
Indien er gegevens van de klant gewijzigd moeten worden, zoals het btw-id of het e-mailadres, dan kan je hier de gewenste gegevens aanpassen. De wijzingen worden dan doorgevoerd voor alle resterende betalingen. De adresgegevens van termijnen die al geïncasseerd zijn, kunnen nog wel gewijzigd worden door de order zelf te selecteren en daar te klikken op Meer > Adres bewerken. Het btw-id kan niet aangepast worden bij voltooide betalingen.
Betaalmethodes
Wijzigen betaalmethode
Wil de klant liever met een ander rekeningnummer betalen? Dan kan je hier het nieuwe IBAN-nummer toevoegen via de knop rechtsboven of via het potloodje bij de betaalmethode. Bij een volgende incasso zal het bedrag automatisch afgeschreven worden.
Wijzigen/toevoegen creditcard
Wil de klant met een creditcard betalen? Verwijder dan alle betaalmethodes. De klant zal bij de eerstvolgende incasso een betaalherinnering ontvangen per mail, met daarin een betaallink. Via deze link kan de klant de betaling voltooien met de gewenste betaalmethode.
Prijs wijzigen
Mocht je een andere prijs willen hanteren voor de resterende betalingen, dan heb je hier de mogelijkheid om het bedrag aan te passen.
Bestellingen
Hier vind je alle facturen terug van deze specifieke klant. Handig om zo in één keer het hele overzicht voor je te hebben 😊