HUDDLE: Optionele functies

Hoe zet ik bepaalde onderdelen in mijn Huddle aan- of uit?

Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan een week geleden bijgewerkt

In Huddle kan je geheel naar eigen inzicht bepaalde onderdelen aan- of uitzetten.

Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om een supportmodule in te schakelen in jouw Huddle, of misschien wil jij wel tijdelijk de e-learning uitzetten.

In deze handleiding lees je precies hoe dat moet! 📑

Optionele Functies openen

Ga naar de Admin van jouw Huddle en ga vervolgens naar Instellingen > Optionele Functies:

Selecteer welke onderdelen je aan- of uit wilt zetten

Als je in je Optionele Functies zit, dan zie je welke onderdelen je aan- en uit kan zetten.

Op dit moment heb je de volgende onderdelen in jouw Huddle:

Ik neem ze allemaal even met je door:

Membership

  • Voeg e-learning toe aan je Huddle, waarmee je producten en content kunt aanmaken voor je gebruikers.

  • Voor je content zijn er verschillende types. Zo kun je tekt, audio en video toevoegen en zelfs je eigen quizzes starten!

  • Beveilig je boards en producten door middel van levels. Met levels geef je groepen gebruikers toegang tot specifieke onderdelen en sluit je andere groepen hier juist van af.

Community

  • Laat gebruikers met elkaar communiceren door middel van topics en comments en ze interacties als likes gebruiken om aan te geven wat goede/leuke content is!

  • Gebruik boards om topics in relevante categorieën te plaatsen. Op die manier kunnen gebruikers snel vinden waar ze naar op zoek zijn en is alles goed georganiseerd.

  • Moodboards zijn speciale boards waar alleen topics met afbeeldingen geplaatst kunnen worden.

  • Ontgrendelt de groepenfeature waarmee je gebruikers hun eigen publieke of privégroepen kunnen aanmaken.

Gamification

  • Laat gebruikers trofeëen verzamelen (gemaakt door het systeem en door jouzelf) door bepaalde acties zoals het plaatsen van topics te ondernemen. Dit stimuleert activiteit in je community.

  • Laat gebruikers punten verdienen door bijvoorbeeld comments te plaatsen of likes te krijgen. Doordat gebruikers deze punten gaan verzamelen gaat de activiteit omhoog.

  • Start challenges waar je gebruikers zich voor kunnen inschrijven om ze tegen elkaar te laten strijden of samen te laten werken om een doel to bereiken.

Groepen

  • Sta gebruikers toe om zelfgemaakte groepen te creeëren. Deze zijn vergelijkbaar met normale boards, maar in het beheer van de gebruikers zelf.

  • Groepen kunnen verschillende privacyinstellingen hebben. Bij publieke groepen kan iedereen zich aansluiten, privégroepen zijn alleen op uitnodiging en verborgen groepen zijn alleen zichtbaar als je lid bent.

  • Groepen creeëren exponentiële groei omdat het gebruikers toestaat om de community verder te groeien dan jij zelf bedacht had.


Evenementen

  • Sta moderators of gebruikers toe om zelfgemaakte evenementen aan te maken waar gebruikers aan kunnen deelnemen.

  • Evenementen kunnen op maat gemaakt worden met afbeeldingen, datums, online of offline evenementen, een prijs en nog veel, veel meer!

  • Evenementen kunnen verschillende privacyinstellingen hebben. Bij publieke groepen kan iedereen zich aansluiten, privégroepen zijn alleen op uitnodiging en verborgen groepen zijn alleen zichtbaar als je lid bent.

    Zie voor meer info over evenementen ook deze handleiding.

Support

  • Sta gebruikers toe om contact met je op te nemen binnen je eigen Huddle. Hiervoor zijn er verschillende opties.

  • Vang veelgestelde vragen af door hier antwoord op te geven en ze in lijsten in te delen.

  • Voeg een privé helpdesk toe aan je Huddle waar gebruikers topics kunnen starten die alleen voor jou als beheerder zichtbaar zijn (alleen wanneer de community feature aan staat).

  • Ook kun je een contactformulier toevoegen waarmee automatisch een e-mail wordt gestuurd naar de beheerder zodra het formulier is ingevuld.

  • Met externe tools kun je een live chat omgeving toevoegen aan je Huddle.

Was dit een antwoord op uw vraag?