Alle collecties
Huddle
Huddle: De Huddle-app
HUDDLE: Wat verandert er voor jou als Huddle-eigenaar met de update van de nieuwe Huddle-app?
HUDDLE: Wat verandert er voor jou als Huddle-eigenaar met de update van de nieuwe Huddle-app?
Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan een week geleden bijgewerkt

De nieuwe app van Huddle is gelanceerd! 🥳

Met deze update kunnen jouw gebruikers makkelijker dan ooit via hun telefoon gebruik maken van jouw Huddle.

Nieuwsgierig wat er precies aangepast of toegevoegd is ten opzichte van de oude app? Bekijk dan deze uitleg.

De uitrol van de app zorgt ook voor een paar aanpassingen in het gebruik van Huddle voor jou als Huddle-eigenaar. Daarom hebben we deze uitleg, zodat je precies weet wat er is veranderd en waarom we dit hebben gedaan.

Mensen hebben nu één Huddle-wachtwoord

Je hebt (of krijgt) nu één Huddle-wachtwoord. Voorheen als je meerdere Huddles had op hetzelfde e-mailadres, kon je daarbij verschillende wachtwoorden hebben. Nu wordt dat één Huddle-wachtwoord. Datzelfde wachtwoord kun je voor de app gebruiken.

We hebben dit gedaan, omdat we merkten dat er veel onduidelijkheid was over deze verschillende wachtwoorden in de oude app. Voorheen was het namelijk mogelijk dat je een apart wachtwoord voor de Huddle-app had, dan dat je op de computer had bij dezelfde community. Doordat dit nu één wachtwoord is geworden, kunnen gebruikers snel toegang krijgen tot jouw content en zien ze gemakkelijk alle content van alle Huddles bij elkaar in de app. Voorheen zag je ook alle Huddles waar je lid van was bij elkaar in de app, maar was het inloggen dus een stuk ingewikkelder.

Dat gebruikers nu een overkoepelend Huddle-wachtwoord hebben, betekent ook dat jij niet meer het wachtwoord van jouw gebruiker zelf kunt aanpassen. Dat is namelijk niet alleen meer het wachtwoord van jouw community, maar het wachtwoord van meerdere Huddles. In plaats daarvan kun je deze gebruikers een password reset sturen. Dat is minder makkelijk in sommige gevallen, maar wél een stuk veiliger en daardoor noodzakelijk.

Voor het eerst een nieuw wachtwoord aanmaken

Doordat mensen nu één wachtwoord krijgen voor al hun Huddles, zullen ze opnieuw een wachtwoord moeten instellen. We hebben dit gecombineerd met een privacy-update die we wilden doen, zodat mensen nu maar één keer door een nieuwe flow moeten en daarna goed toegang hebben. We hebben hier meer uitleg over deze flow, zodat je precies weet wat jouw gebruikers gaan zien.

Hoe zit dit als mensen al een Huddle-account hebben, en dan lid worden van mijn Huddle?

Mensen die al een Huddle-account hebben, hoeven niet opnieuw een wachtwoord aan te maken. De toegang wordt toegevoegd aan hun bestaande Huddle-account. Ze worden daarom in de eerste mail verwezen naar de loginpagina in plaats van naar de pagina om een nieuw account aan te maken.

Wordt er vanuit mijn community gemaild onder naam van Huddle?

Ondanks dat klanten één Huddle-wachtwoord hebben, ontvangen ze mailtjes over hun wachtwoord (bijvoorbeeld een password-reset) vanuit de naam van community. Dat is wel zo duidelijk, omdat ze ook vanuit jouw community een nieuw wachtwoord aanvragen.

De enige keer dat klanten een mail vanuit naam van Huddle krijgen, is als ze via de app zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Dan is een lid namelijk nog niet ingelogd en kunnen we niet zien vanuit welke community de mail gestuurd zou moeten worden.

E-mailadressen worden voortaan geverifieerd

We hadden het eerder al even over een privacy-update die we tegelijkertijd hebben gedaan met de update voor het wachtwoord van Huddle. E-mailadressen worden voortaan geverifieerd (met een verificatiecode) zodat we zeker weten dat het e-mailadres klopt en het Huddle-lid daadwerkelijk toegang heeft tot het gebruikte e-mailadres.

Hoe de flow met de verificatie precies werkt, kun je terugvinden in onze uitleg over het eenmalig aanmaken van een nieuw wachtwoord van Huddle.

Het effect hiervan is ook dat je niet zomaar meer in de admin een e-mailadres van een gebruiker kunt aanpassen. Nu kun je het e-mailadres wel aanpassen, en ontvangt het lid daarna een mailtje op het nieuwe e-mailadres om dit nieuwe e-mailadres te verifiëren. Als je dit hebt gedaan, zie je hiervan een melding staan bij de gebruiker in de beheeromgeving.

Dat waren de belangrijkste aanpassingen! We snappen dat sommige aanpassingen (bijvoorbeeld het laten verifiëren van accounts, dat gebruikers een nieuw wachtwoord moeten aanmaken) ervoor zorgen dat jij ook vragen krijgt van jouw gebruikers. We hopen dat je met deze uitleg ook snapt waarom we dit doen, en dat het wel ervoor zorgt dat alle accounts van Huddle weer een stuk veiliger zijn geworden zo :-).

Was dit een antwoord op uw vraag?