Wil je extra informatie vragen aan een klant bij het maken van een aankoop? Dat kan middels de Custom Fields πŸ˜„ !


Dit is de perfecte oplossing als je bijvoorbeeld:

  • een event organiseert op meerdere dagen

  • kleding verkoopt in verschillende maten

  • verschillende kleuren van een product verkoopt

Kortom: je kan meer gespecificeerde informatie verzamelen bij een aankoop.

❗️ Let wel dat je het liefst zo min mogelijk informatie vraagt op je checkout. Elke extra vraag die leads moeten beantwoorden, is een reden om af te haken. Gebruik de custom field dus Γ©cht alleen als je extra informatie nodig.

Hoe je deze precies instelt lees je hier πŸ“– Ik neem je stap voor stap mee!

  1. De instellingen van de gepersonaliseerde velden toevoegen

  2. De gepersonaliseerde velden toevoegen aan de checkout

De instellingen van de Custom Fields

De instellingen voor de gepersonaliseerde velden maak je bij de product instellingen. Je gaat daarvoor via jouw dashboard naar het kopje producten > opent een gewenst product en ziet daar het tabje gepersonaliseerde velden staan. Daar klik je op!

Je komt terecht op de plek waar je de instellingen voor de velden kunt maken. Het is mogelijk om twee gepersonaliseerde velden toe te voegen. De keuze voor twee velden is gemaakt omdat je op een checkout zo min mogelijk extra informatie wil vragen aan de klant omdat dit een negatief effect heeft op de conversie.

We klikken op het + veld toevoegen en er wordt een nieuw scherm geopend. Hier heb je de keus om te starten met een template of zelf een veld ontwerpen. Indien je de keuze maakt om te starten met een template dan zie je dat er vijf templates beschikbaar zijn gesteld. Waaronder:

  • Instagram naam

  • Kleur

  • Maat

  • Datum

  • Persoonlijk bericht

Bij elke template staat kort uitleg gegeven.

Zodra je een keuze hebt gemaakt opent het volgende scherm waar je instellingen kan maken. Indien je kiest voor ontwerp een veld kom je direct terecht bij de instellingen van de velden.

Veld type

Kies het veld type dat overeenkomt met de informatie die je wilt verzamelen. De volgende keuzes kan je maken: Tekst, tekst alinea, dropdown, checkbox, radio button, numeriek, e-mail.

Veld naam

Een veld naam dat gemakkelijk voor jou te herkennen is.

Publieke veld naam

Deze veld naam zal zichtbaar zijn voor de klant op de checkout.

Opties

Er zijn in totaal zeven opties mogelijk. Er worden al een aantal opties voor je ingevuld. Je kan deze verwijderen en je kan opties toevoegen.

Voorraad

Je kan de keuze maken om de voorraad bij te houden.

Verplicht veld

Je kan aanvinken of het een verplicht veld is voor de klant of niet.

Als je alles naar wens hebt ingevuld, druk je op aanmaken en je ziet het veld toegevoegd aan de gepersonaliseerde velden. Ik heb voor het voorbeeld gekozen voor het template Product kleur 🌈

Toevoegen van de Custom Fields aan de checkout

Nu de instellingen gedaan zijn kunnen we de gepersonaliseerde velden toevoegen aan de checkout. Het enige wat we daarvoor hoeven te doen is te gaan naar de checkouts > open de gewenste checkout > geavanceerd > geavanceerde instellingen > vink het gepersonaliseerde veld Product kleur aan & sla de wijziging op.

Het veld is toegevoegd aan de checkout πŸŽ‰

❗️ Als je een product toevoegt als kassakoopje en daarbij gepersonaliseerde velden hebt ingesteld, worden deze niet weergegeven op de checkout.

Heb je het antwoord gevonden?