Als je een bestelling plaatst via een Plug&Pay checkoutpagina, dan ontvang je een orderbevestiging in de mail. 📧

Zo kan de klant automatisch gegenereerde mailtjes binnenkrijgen voor een orderbevestiging, betaallink, herhaalfactuur, mislukte incasso of het handmatig toesturen van een factuur.

De inhoud van deze mailtjes kan je geheel naar eigen stijl aanpassen. Wel zo fijn, want zo sta jij aan de knoppen draaien van de klantervaring 😃

Hoe pas ik e-mail templates aan?

Ga via Dashboard > Instellingen naar E-mail Templates.

In dit scherm kan je een template selecteren via het drop-down menu en kan je de inhoud per template aanpassen. ✍ïļ

Als je op het dropdownmenu klikt, dan zie je de verschillende templates verschijnen:

Ik zal voor het gemak elk template even toelichten zodat je weet waar elke e-mail voor dient. Zo ben ik dan ook wel weer 😏

Orderbevestiging

Deze mail wordt naar de klant verstuurd zodra een nieuwe bestelling is geplaatst en betaald. Dit is dus de eerste mail die men van je krijgt zodra ze iets gekocht hebben met een overzicht van hun product en de bijbehorende prijs.

Betaallink

Deze mail wordt naar de klant verstuurd wanneer je handmatig een bestelling of abonnement aanmaakt en kiest voor Betaallink mailen. Meer info over het handmatig aanmaken van een bestelling en het toesturen van een betaallink lees je hier: Handleiding bestelling aanmaken.

Ordernotificatie

Deze mail wordt naar jezelf gestuurd zodra een nieuwe bestelling is geplaatst en betaald. Dit is de aangewezen plek om jezelf nog eens een extra klopje op de schouder te geven voor je harde werk (gekkigheid natuurlijk ðŸĪŠ)

Herhaalfactuur

Deze mail wordt naar de klant verstuurd wanneer een nieuwe incasso/factuur wordt aangemaakt voor een abonnement of termijnbetaling.

Betaalherinnering / abandoned shopping cart mail

Deze mail wordt naar de klant (inclusief betaallink) verstuurd wanneer er na het klikken op Afrekenen niet binnen 15 minuten betaald is. Je kan dit dus beschouwen als een soort abandoned shopping cart e-mail 📎

Mislukte incasso

Deze mail wordt naar de klant (inclusief betaallink) verstuurd wanneer een incasso niet kon worden uitgevoerd. Deze mail wordt 1 keer toegestuurd naar de klant zodra een incasso niet lukt. Betaalde klant nog steeds niet na deze mail? Neem dan contact op met de desbetreffende klant om te peilen hoe of wat. Voor meer informatie over mislukte incasso's, check ook deze handleiding 📑

Factuur toesturen

Standaardtekst bij het handmatig versturen van PDF-facturen. Het handmatig versturen van een factuur kan je doen door de bestelling van de klant erbij te pakken en vanuit het besteloverzicht te klikken op 'factuur mailen'.

Zo, dat waren ze! 🙌

Ik hoop dat deze handleiding je weer een stapje verder heeft gebracht. Dan is mijn missie geslaagd :) Veel succes met het opzetten van jouw persoonlijke e-mailtjes.

Ciao!

Heb je het antwoord gevonden?