Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesPlug&PayPlug&Pay: Bestellingen
Het overzicht van jouw bestellingen
Het overzicht van jouw bestellingen
Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan 4 maanden geleden bijgewerkt

In dit artikel ga ik je uitleggen wat de mogelijkheden zijn binnen het overzicht in het kopje 'Bestellingen'.

1. Alle bestellingen

Wanneer je op het kopje 'Sales' klikt, kan je doorklikken op 'Bestellingen' - het bestellingsoverzicht wordt geopend.

Het beginscherm staat standaard op 'Alles', dus alle bestellingen die geplaatst zijn door jouw klanten, maar ook de testbestellingen en onbetaalde bestellingen.

Wil je inhoudelijk meer weten over de bestelling van jouw klant en de betaalstatus hiervan? Dan kan je deze handleiding lezen :-)

2. Afgebroken bestellingen

Wanneer jouw klanten op 'Afrekenen' hebben geklikt, maar toch afhaken bij een aankoop en de checkout verlaten, is er met Plug&Pay nog steeds een mogelijkheid om hen op te volgen. Alle afgebroken bestellingen worden in Plug&Pay verzameld onder het tabje ‘Afgebroken’.


Deze klanten krijgen automatisch een mail met een betaallink waarin zij nog worden herinnerd aan de bestelling en worden gevraagd hun bestelling af te ronden.
Handig toch? 😌

3. Mislukte incasso's

In dit tabje staan alle incasso's die mislukt zijn. Er zijn hier verschillende redenen voor:

  • Het saldo van jouw klant was niet toereikend, waardoor de incasso niet kon worden uitgevoerd;

  • Jouw klant heeft de betaling gestorneerd;

  • Er is iets gewijzigd, waardoor het mandaat is te komen vervallen

Geen idee wat je met een onbetaalde bestelling moet doen? Daar vertel ik je alles over in deze handleiding 😀

4. Testbestellingen

In Plug&Pay is het mogelijk om een testbestelling te plaatsen. Zo kan je het checkout proces volledig doorlopen. Alle testbestellingen die zijn geplaatst, vind je hier bij 'Tests'.

Let op: dit zijn testbestellingen, dus er heeft geen betaling plaatsgevonden. Lees hier hoe je een testbestelling kunt plaatsen.

5. Handmatig

De bestellingen die je hier ziet, zijn alle bestellingen die jij als shopbeheerder handmatig hebt aangemaakt voor jouw klanten. Dit kunnen eenmalige bestellingen zijn, maar ook termijnbetalingen en abonnementen. Benieuwd hoe je handmatig een bestelling kan maken? Dat lees je hier.

6. Export

In Plug&Pay is het mogelijk om een export aan te vragen van jouw bestellingen. De beschikbare formaten zijn: PDF, .xlsx. en .csv. Lukt het niet om de export in PDF aan te vragen? Dan heb je waarschijnlijk meer dan 750 bestellingen. Hiervoor kan je gebruik maken van het filteroverzicht door te selecteren op periode. Hierover vertel ik je meer in de volgende paragraaf :-)

7. Filter

In het filteroverzicht heb je mogelijkheden om bestellingen te filteren. Al deze filters worden meegenomen in de export die je aanvraagt. Heb je meer dan 750 bestellingen? Dan kan je filteren op 'Periode', zodat je onder het limiet komt en de export in PDF kan aanvragen.


​Momenteel kan je filteren op: status, periode, type, productgroep, product, land, checkout, label, kortingscode, affiliate. Ben je op zoek naar een filter die hier niet tussenstaat? Dan kan je een suggestie indienen op onze wishlist.

Was dit een antwoord op uw vraag?