Betalingen

Alle informatie over de functionaliteiten binnen Instellingen > Betaalprovider

Ivan Parinussa avatar
Geschreven door Ivan Parinussa
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Mollie is de betaalprovider die gekoppeld kan worden met Plug&Pay. Dus om betalingen te kunnen ontvangen, zal je Mollie moeten koppelen. Heb je dit nog niet gedaan? Lees dan deze handleiding voor uitleg.

Om de status van jouw Mollie-koppeling in te zien navigeer je via Instellingen > Koppelingen & Integratis naar Betaalprovider.

Vervolgens zie je onderstaand overzicht:

Bij Mollie-koppeling kun je zien of deze gekoppeld is. Als er "Disconnect" staat, weet je dat de koppeling actief is. Daarnaast weet je zeker dat Mollie gekoppeld is, als je geactiveerde betaalmethodes ziet staan bij Betaalmethodes.


Website profiel

In jouw Mollie-account kan je meerdere websiteprofielen aanmaken. In dit scherm kan je via 'Website profiel' het gewenste profiel selecteren.

De koppeling tussen Mollie en Plug&Pay is gebaseerd op accounts. Betalingen van Plug&Pay worden dus gedaan naar je Mollie-account. De uitbetalingen kan je weer regelen via Mollie. Je kan tussendoor switchen van website-profiel, maar het switchen naar een nieuw Mollie-account is een behoorlijke operatie. Neem dus contact op met onze support om misverstanden te voorkomen!

Testmodus

Ben je klaar met het bouwen van de checkouts en upsells? Dan kan jouw Plug&Pay uit de testmodus worden gezet. Rechts bovenin kun je zien of je in de testmodus zit. Je kan de testmodus weer uitschakelen via het schuifje :-)

Vergeet de wijziging niet op te slaan!

In dit artikel kan je lezen waarvoor je de testmodus kunt gebruiken.

ā€‹

Geactiveerde betaalmethodes

In jouw Mollie dashboard kan je verschillende betaalmethodes activeren. Wanneer je dit hebt gedaan, worden de betaalmethodes zichtbaar in dit scherm en op jouw checkoutpagina. Om gebruik te maken van de optie 'abonnementen' en 'betaling in termijnen' is de betaalmethode SEPA incasso nodig bij Mollie. Deze zul je dus eerst moeten activeren, voordat je hiervan gebruik kunt maken.

Wordt er een betaalmethode niet getoond op de checkoutpagina? Bekijk dan eens de limieten die ingesteld staan bij de betaalmethode. Is het totaalbedrag in het winkelmandje hoger dan de limieten? Dan wordt de betreffende betaalmethode niet getoond. Je kan contact opnemen met Mollie om de limieten te verhogen šŸ’ø
ā€‹

Was dit een antwoord op uw vraag?