Met de Analytics instellingen kan je koppelingen maken met diverse analytics tools. In deze handleiding gaan we langs de verschillende onderdelen binnen de analytics instellingen.
Algemeen
Met de algemene instellingen kan je kiezen welke gegevens je meestuurt naar de bedankpagina's. Dit is belangrijk als je bijvoorbeeld een koppeling wil gaan maken met een ander systeem. Denk bijvoorbeeld aan een koppeling tussen Plug&Pay en Google Analytics om de verkopen te meten. Hierover lees je meer in onze handleiding Verkopen meten met behulp van Google Tag Manager en Analytics
Google
Het is verder ook mogelijk om een koppeling te maken met je Google Analytics of je Google Tag Manager account. Voor een koppeling met je Google Tag Manager account heb je de GTM code nodig.
Om een koppeling te maken met je Google Analytics account maak je gebruik van de UA of je G-code (afhankelijk van de versie die je hebt voor Google Analytics). Indien je de conversie wil meten dien je ook de e-commerce data mee te sturen.
Ook kan je bij de analytics instellingen een koppeling maken met je Facebook pixel en je conversion API. Hierover lees je meer in onze handleiding Werken met de Facebook conversions API.