Goed nieuws: de koppeling tussen Plug&Pay en Huddle is verbeterd!

Inhoud

  1. Wat doet deze koppeling?

  2. Zorgen voor toegang in jouw Huddle na aanschaf

  3. De koppeling aanzetten

    1. Importeren van abonnementen

    2. Eenmalige bestellingen

  4. Instellingen aanpassen

  5. Aankopen bekijken via Huddle

  6. Waar kunnen leden hun facturen inzien en betaalgegevens aanpassen?

  7. Hoe zeggen leden hun abonnement op?

Wat doet deze koppeling?

Met deze koppeling komen facturen van bestellingen in het Huddle-account van jouw leden te staan. Hierdoor kunnen ze deze facturen zelf terugvinden.

Als je abonnementen verkoopt, kunnen jouw leden hun abonnement ook opzeggen binnen Huddle. Dit voorkomt een hoop administratie!

Zorgen voor toegang in jouw Huddle na aanschaf

Het proces dat iemand toegang tot bepaalde levels krijgt na aanschaf van een product in Plug&Pay, is onveranderd. Hoe je dat doet kun je vinden via deze handleiding: Plug&Pay koppelen met Huddle.

Met deze directe koppeling zorg je er dus voor dat aankopen en abonnementen van jouw Plug&Pay ook in jouw Huddle staan. Ze zijn zichtbaar en aanpasbaar in Huddle voor zowel jou als jouw leden.

De koppeling aanzetten

Om de koppeling te gebruiken, ga je in jouw Huddle in de beheeromgeving naar Instellingen > Integraties. Hier zie je de integratie met Plug&Pay erbij staan:

Als je hierop klikt, zie je het inlogscherm van Plug&Pay. Log hier in met de inloggegevens van jouw van Plug&Pay.

Als je dit hebt gedaan, krijg je de vraag of je deze Plug&Pay aan Huddle wil koppelen:

Importeren van abonnementen

Belangrijk om te weten als je koppelt, is dat actieve abonnementen uit jouw Plug&Pay geïmporteerd zullen worden. Dit betekent dat leden hun abonnement zien in Huddle, en dat je deze ook vanuit Huddle kunt aanpassen.

Eenmalige bestellingen

Eenmalige bestellingen worden niet geïmporteerd. Dat betekent wanneer iemand in het verleden een training heeft gekocht via een eenmalige bestelling, dat deze niet in zijn/haar account zal staan. Facturen van eenmalige bestellingen zullen pas in een account staan als deze bestelling is gedaan nadat deze koppeling is geactiveerd.

Als je op Koppel en activeer hebt geklikt, wordt jouw Plug&Pay gesynchroniseerd en worden jouw actieve abonnementen geïmporteerd. Je ontvangt een e-mail als het importeren is voltooid.

Instellingen aanpassen

Als je na het maken van de koppeling weer naar Integraties > Plug&Pay gaat, zie je hier de instellingen.

Wil je de koppeling inactief maken? Klik dan rechtsboven op Plug&Pay ontkoppelen.

Als je abonnementen verkoopt, kun je hier aangeven gebruikers zelf kunnen opzeggen. Als je dit schuifje aanzet, kunnen zij zelf hun abonnement opzeggen en wordt dit automatisch aangepast in jouw Plug&Pay-account.

Als je dit liever niet wil, kun je dit inactief laten staan. Gebruikers kunnen dan wel aangeven dat ze willen opzeggen, maar dat wordt dan in een e-mail naar jou gestuurd zodat jij zelf deze opzegging kunt opvolgen.

Je kunt hier ook aangeven dat je een mail wil ontvangen bij opzeggingen. Zo houd je bijvoorbeeld alsnog zicht op het aantal opzeggingen, ondanks dat de administratie wel automatisch voor je geregeld wordt.

Aankopen bekijken via Huddle

In Huddle is in het menu onder Gebruikers het menu-item Aankopen erbij gekomen zodra je deze koppeling actief hebt. Hier kun je de aankopen zien die in jouw Plug&Pay zijn gedaan (zowel eenmalige bestellingen als abonnementen).

Als je een losse gebruiker bewerkt, is hier ook het kopje aankopen bij gekomen. In dit scherm zie je welke aankopen er in Plug&Pay gedaan op dit e-mailadres:

Als het een abonnement is, kun je hierop klikken en zie je de gegevens van dit abonnement. Als je hier wijzigingen maakt in het abonnement, wordt dit automatisch gesynchroniseerd naar Plug&Pay.

Waar kunnen leden hun facturen inzien en betaalgegevens aanpassen?

Indien leden zijn ingelogd kunnen ze klikken in het hamburgermenu rechts bovenin op instellingen > abonnementen. Dan zien ze onderstaande scherm.

Op bekijk facturen kunnen ze de facturen inzien

Hoe zeggen leden hun abonnement op?

Leden kunnen ook klikken abonnement opzeggen. Dan kunnen ze aangeven wat de reden van de opzegging is en aangeven wanneer de ingang van de opzegging moet zijn.

Heb je het antwoord gevonden?