Naar de hoofdinhoud
Een export aanvragen
Maartje Daems avatar
Geschreven door Maartje Daems
Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

In Plug&Pay is het mogelijk om een export aan te vragen van jouw bestellingen. In deze handleiding leg ik uit waar je een export kan aanvragen en welke mogelijkheden er zijn.


Export aanvragen

Je kan de export aanvragen via Sales > Bestellingen > Export, zoals in onderstaand screenshot:

De beschikbare formaten voor de export zijn: csv, xlsx en PDF. Je kan hiervoor kiezen voor per order of per orderregel. Het verschil?

  • Per order: 1 regel is 1 bestelling;

  • Per orderregel: 1 regel is 1 product - een kassakoopje is dus een losse regel;

ℹ️ Er kunnen maximaal 500 bestellingen per export worden meegenomen.
Meer dan 500 bestellingen? Voer dan losse exports uit

Het filteroverzicht

In het filteroverzicht heb je mogelijkheden om bestellingen te filteren. Al deze filters worden meegenomen in de export die je aanvraagt. Heb je meer dan 750 bestellingen? Dan kan je filteren op 'Periode', zodat je onder het limiet komt en de export in PDF kan aanvragen.

​Momenteel kan je filteren op: status, periode, type, productgroep, product, land, checkout, label, kortingscode, affiliate. Ben je op zoek naar een filter die hier niet tussenstaat? Dan kan je een suggestie indienen op onze wishlist.

Wat wordt er meegenomen in de export?

  • Ordernummer

  • Producten

  • Aantal

  • Subtotaal

  • Verzendkosten ex. btw

  • Btw

  • Totaal

  • Factuurdatum

  • Betaaldatum

  • Naam

  • Adres

  • Postcode

  • Plaats

  • Bedrijf

  • Btw-id

  • Land

  • E-mailadres

  • Telefoon

  • Mollie customer ID

  • SKU

  • Grootboekrekening

  • ID

  • Abonnement

  • Status

  • Kassakoopje

  • Gratis product

  • Labels

  • Opmerkingen

  • Voornaam

  • Achternaam

  • Straat

  • Huisnummer

  • Toevoeging

  • Opmerking klant

  • Mollie transactie ID

  • Btw hoog

  • Btw laag

  • Custom field 1

  • Custom field 2

  • Affiliate

  • Betaalmethode

  • Oorspronkelijke order

Waar wordt de export naartoe gestuurd?

De export wordt gemaild naar het e-mailadres waarmee je inlogt in Plug&Pay. Door op de downloadknop te klikken, zal het opgevraagde bestand worden geopend op jouw computer :-). Bovendien kan je de export ook nog vinden in de beheeromgeving, zoals hieronder staat uitgelegd.

Waar kan ik aangevraagde exports vinden?

Als je rechts bovenin de beheeromgeving op jouw naam klikt, dan verschijnt 'Exports' in het dropdownmenu. Hier kan je de meest recente exports vinden die jij hebt aangevraagd.

Was dit een antwoord op uw vraag?